miercuri, 15 aprilie 2009

De Paşti, îţi povestesc despre mine

Întotdeauna sărbătorile îţi creează o stare sufletească deosebită, o stare de bucurie şi fericire, de linişte şi pace. Primăvara suntem mai liberi, mai frumoşi, mai nu ştiu cum, suntem altfel. În acest anotimp aşteptăm cu nerăbdare Sfintele Sărbători de Paşti. Oare de ce atâta farmec şi bucurie? Pentru cozonacul bunicii? Carnea de miel sau ciocnitul ouălor roşii? Pentru reunirea familiei?
Sosirea „iepuraşului” este unul dintre motivele de bucurie. Mama, tata, bunicii, unchii, toţi se întâlnesc cu un iepuraş care îmi aduce tot felul de bunătăţi şi multe minunăţii. Dar unul dintre aceşti „iepuraşi” este cu totul şi cu totul special. În fiecare a, un unchi îmi aduce un iepuraş adevărat, un pui de iepuraş. Ce fiinţe blânde şi nevinovate. Iepuraşul ce l-am primit anul trecut s-a domesticit şi acum se comportă ca un căţel, unde merg vine după mine şi este foarte, foarte drăguţ.
Dar surpriză. Anul acesta nu am mai primit un iepuraş de la unchiul meu, ci un căţeluş de rasă, negru, creţ şi foarte jucăuş. Ochii lui parcă sunt două mărgele negre, lucioase. I-am pus numele Negruţu şi ce credeţi, Negruţu s-a împrietenit cu Rilă, iepuraşul ce l-am primit anul trecut de Paşti.
Ştiţi, eu cred că această sărbătoare are ceva special. Un căţel şi un iepure nu sunt de obicei prieteni, dar Negruţu şi Rilă sunt o excepţie.
La Paşti se spune că oamenii sunt mai buni, mai iertători, mai darnici. Aşa poate şi animalele, la Paşti sunt mai bune, mai prietenoase, poate Dumnezeu vrea acest lucru.
Mie îmi place să cred că sunt o fetiţă bună, prietenoasă şi cuminte, de obicei, nu doar de Paşti. Dovadă stau prietenii mei cei numeroşi. Şi poate trebuie să învăţăm şi noi oamenii ceva de la Negruţu şi Rilă. Chiar dacă nu aveam prea multe lucruri în comun cu alţi oameni, trebuie să învăţăm să ne acceptăm reciproc, să trăim împreună în înţelegere, să fim prieteni, să fim mai buni, să schimbăm lumea.

Bălan Letiţia

Şcoala cu clasele I-VIII, Nr. 7
Clasa a V-a A

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog

Blogeri tineri

Contor



widgeo.net

 
Tree Hearts Blogger Template