joi, 11 decembrie 2008

Povestea unui cititor de carte

Chiar dacă afară a început să adie un vânt de toamnă, am hotărât să merg la Biblioteca Municipală pentru a-mi căuta o carte pe care trebuia să o citesc pentru ora de română. Nu sunt un pasionat al cititului, dar ce e musai, e musai.
Traversând parcul înspre bibliotecă mi-a atras privirea un bătrânel care stătea pe o bancă. Purta un fular şi un pardesiu învechit. Încercând să se ridice îşi scapă bastonul. Având probleme cu ochii, începuse să-l caute cu disperare. Imediat m-am apropiat de dânsul şi i-am înmânat obiectul care îi aparţinea.
- Mulţumesc spuse el sfios.
- Pentru puţin domnule.
Abia atunci şi-a dat seama că sunt un băieţaş.
- Dar de unde ai învăţat să fii aşa respectuos?
- De la părinţi strig eu mândru.
- Da din cărţi nu ai aflat?
- Nu prea sunt un fan al cărţilor....citesc numai când îmi trebuie ceva la şcoală.
- Vai, de mine. Ce-aş mai vrea să fiu din nou şcolar...Daca-i ştii tu câte cărţi am citit!
- Cum aşa?
- Am avut la dispoziţie o mulţime de cărţi. De la cele pentru copii la cele ştiinţifico fantastice. Îmi plăceau mult şi romanele poliţiste. Lectura era o pasiune pentru mine. Oriunde mergeam duceam şi o carte. Atunci când aveam un pic de timp liber, imediat o deschideam şi parcurgeam repede câteva rânduri. Nu am citit niciodată din obligaţie, ci numai din plăcere. Pe unii scriitori i-am recitit şi de fiecare dată retrăiam poveştile şi mă puneam în pielea personajelor. Nici nu ştii, dragă copile, ce multe cărţi am citit! Da, de acolo primeşti şi cultură şi educaţie. Cărţile au fost, sunt şi vor fi. Tu de mic trebuie să deprinzi acest lucru. Să începi cu poveşti specifice vârstei tale şi o să vezi că acolo, în ele întâlneşti prieteni noi. Nu doar copiii de pe stradă, ci şi eroii din lecturile tale îţi pot fi prieteni. Dacă vei citi o să vezi că vei avea o cultură literară bogată.
Am rămas uimit de spusele bătrânelului. Mi-am dat seama că mă certa. Îmi plăcea ceea ce auzeam. Am realizat imediat că am dreptul la o viaţă înfrumuseţată de înţelepciunea dobândită doar prin citit.
Felul cum a vorbit despre carte m-a marcat şi m-a făcut să fiu azi un cititor înrăit.

Popşor Alexandru, Clasa a V-a A, Şcoala cu Clasele I-VIII Nr.5 Mediaş

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog

Blogeri tineri

Contor



widgeo.net

 
Tree Hearts Blogger Template